Článek
Podle dřívějších vyjádření zástupců města by měl být terminál zprovozněn v roce 2026. Bude součástí nově vznikající čtvrti mezi lokalitou Na Knížecí a Lihovarem.
Součástí nového terminálu bude železniční stanice příměstské i dálkové železniční dopravy, stanice metra a tramvají, stanice městských, příměstských i dálkových autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R.
Terminál bude mít podle plánů města několik úrovní. Z Nádražní ulice povedou podchody železnice k nástupištím. V druhé úrovni bude samotná stanice, která bude na stejné rovině jako dnes, a nad ní je v plánu autobusový terminál. Pod terminálem bude metro. Všechny úrovně a druhy dopravy budou vzájemně propojeny.
Práce město koordinuje právě se SŽ, která bude mít na starosti zejména rekonstrukci budovy nádraží a železniční stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů. Vznikne také lávka přes železnici, která spojí Smíchov, Radlice a budovanou čtvrť Smíchov City mezi nádražím a prostranstvím Na Knížecí.