Článek
Upravena byla poloha a konstrukce ramp, dispozice pilířů a umístění stromořadí. Úpravy dnes schválili pražští radní. Rekonstrukce mostu z roku 1928 začne letos vybudováním provizorní lávky pro pěší a cyklisty. Oprava spolu s pracemi v okolí mostu vyjde na zhruba 2,18 miliardy Kč. Most nebyl nikdy opravován a je ve velmi špatném stavu.
Změny představují zapracování požadavků majitele dotčených pozemků, společnosti České přístavy, požadavků projektanta mostních konstrukcí na změnu dimenzí a dispozic nosných prvků nových mostních konstrukcí, dispozičních požadavků projektantů na vedení inženýrských sítí a koordinace projektu s navazujícími projekty v území. „Je přepracováno tvarové řešení nově navrhovaných částí mostu včetně řešení nebytových prostorů pod celým soumostím včetně návrhu navazujících zpevněných ploch,“ píše se v dokumentu.
Studii město vytvořilo jako podklad pro vypsání soutěže na rekonstrukci mostu formou design&build, kdy vítěz tendru dodá městu projekt opravy a zároveň ji provede. Proti původní verzi se dnes schválená liší třeba tím, že je v ní změna polohy, konstrukce a šířky ramp na Rohanský ostrov, že bude zachován současný klenbový most, pod kterým vede cyklostezka, nově jsou navržena stromořadí a zpřesněna protipovodňová opatření u nebytových prostorů, které budou pod oblouky soumostí.
Na začátku letošního března vydala Technická správa komunikací (TSK) pokyn k zahájení projektování a projekčních prací firmě Metrostav TBR, která vede konsorcium firem, jež práce provedou. Podoba mostu přes řeku se po opravách nezmění a oprava potrvá asi pět let.
Nejde pouze o rekonstrukci části mostu přes řeku, ale o kompletní proměnu komunikace Libeňský most od Holešovic po Palmovku, což je 1200 metrů. Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty.