Článek
Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Nadřazené cyklotrasy jsou označeny A1 až A9 a patří k nim také cyklotrasa A50, která vede okolo metropole. Systém celoměstských cyklotras začal vznikat v roce 2006 a město ho postupně aktualizuje.
Změna neznamená, že by město některé cyklotrasy nebo cyklostezky rušilo nebo měnilo jejich cesty. Některé cyklotrasy se shodnou cestou se pouze zkrátí a v daném úseku označí značkou nadřazené trasy. Půjde se o doplnění nadřazených cyklotras. „Vyznačení, doplnění nadřazených cyklotras pomůže k tomu, aby průběžně docházelo k územnímu zajištění a k vzájemné koordinaci vznikajících projektů,“ píše se v dokumentu.
V praxi to bude znamenat, že například trasa A314 vedoucí ze Spojovací se stane součástí nadřazené trasy A4. To platí rovněž pro trasu A311 z Jankovcovy do Povltavské nebo pro A271 od Mostu Barikádníků do Davídkovy. Označení některých tras se zkrátí o část kryjící se s nadřazenou trasou.
V ulicích metropole se rozlišují ještě tzv. páteřní trasy označované A10 až A49. Jejich systém zůstane bez větších změn, jen v některých úsecích, kde vedou paralelně s nadřazenou trasou, se buď budou překrývat nebo úplně nahradí páteřní cyklotrasy nadřazené cesty. Ostatní cyklotrasy značené A100 až A599 zůstanou prakticky neměnné. Čísla pro ostatní cyklotrasy nejsou využita všechna.
V Praze je přes 515 kilometrů značených tras, z toho zhruba dvě stovky vedou mimo komunikace s automobily. V ulicích s automobilovým provozem je vyznačených asi 84 kilometrů pruhů pro cyklisty. Magistrát dává každoročně na cyklodopravu desítky milionů korun.