Článek
V plánu jsou i další úpravy polookruhu, které by měly začít již v letošním roce. Celkem by práce měly stát podle odhadu šest miliard korun a hotové by mohly být v roce 2028.
Průmyslový polookruh se skládá z ulic Kbelská a Průmyslová a propojuje Letňany na severovýchodě se Štěrboholy na jihovýchodě metropole. Denně po něm podle informací magistrátu projede 35 000 až 85 000 vozidel a fakticky podle primátorova náměstka Adama Scheinherra plní funkci nedokončeného vnitřního i vnějšího okruhu. „Musíme zvýšit jeho kapacitu, protože to je stavba, která ještě v tomto desetiletí výrazně pomůže plynulosti dopravy ve východní části města. Odstraní kolony a zaručí plynulost provozu. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až o polovinu,“ uvedl.
Město v minulosti zvažovalo, že polookruh v Malešicích rozšíří o dva pruhy, od toho však ustoupilo. Podle studie nezpůsobuje dopravní komplikace na polookruhu nízká kapacita silnice, ale nedostatečná průjezdnost křižovatek. Kromě zahloubení proto studie navrhuje i další úpravy, průjezdnost křižovatek má zlepšit například vytvoření nových připojovacích a odpojovačích pruhů.
V Průmyslové budou upraveny například křižovatky s Českobrodskou, kde zmizí současné napojení, kdy řidiči musejí zastavovat na značce stop. Nově tam bude připojovací pruh. Proměna čeká i křižovatku se Štěrboholskou, která je například pro chodce či cyklisty neprostupná. Zlepšit se má rovněž průjezdnost křižovatkou po Černokostelecké. Upraveno bude rovněž řazení jízdních pruhů, protože například ve směru z Hloubětína blokují dopravu auta odbočující na Jižní spojku.
Paralelně se silnicemi pro auta vzniknou v Průmyslové cyklostezky, které budou odděleny od aut. V místech, kudy povedou, bude také doplněna zeleň a vysázeny stromy. Cyklisté budou mít své světelné přejezdy na kříženích s vjezdy do průmyslových areálů.
První práce by podle náměstka měly začít letos, konkrétně město upraví některé světelné křižovatky a řadící pruhy a začne také stavět dva podchody pro pěší pod železniční tratí podél Kbelské ulice. V následujících letech pak magistrát podle studie počítá s úpravami křižovatek v Průmyslové ulici a rekonstrukcí mostní estakády přes údolí Rokytky.
Největší investicí bude vybudování asi 670 metrů dlouhého tunelu mezi křižovatkami s ulicemi Poděbradská a Kolbenova a související úpravy ulice Kbelská v Hloubětíně. „Co se týče samotného zahloubení, hlavní město v tuto chvíli projednává studii se základními dotčenými orgány státní správy a dále bude následovat příprava soutěže na projektanta,“ dodal Scheinherr.