Hlavní obsah

Od neděle nepojedou asi dva roky vlaky mezi Masarykovým nádražím a Dejvicemi

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Zhruba dva roky nepojedou od neděle vlaky mezi pražskými stanicemi Masarykovo nádraží a Dejvice. Důvodem je oprava trati v Praze mezi Bubny a Dejvicemi.

Článek

V době výluky mají cestující pro přesun mezi stanicemi využít městskou hromadnou dopravu. ČTK to dnes sdělil mluvčí Českých drah (ČD) Petr Pošta. Detaily k výluce ČD zveřejnily mimo jiné na svém webu.

Pro cestu mezi stanicemi Masarykovo nádraží, případně Hlavní nádraží a Dejvice mohou lidé místo vlaků použít tramvajovou linku 26 a metro linky A s přestupem na metro B nebo C. Mezi stanicemi Dejvice a Bubny jedou tramvaje číslo 1 nebo 25 a spojení mezi Masarykovým nádražím a Bubny zajišťuje tramvaj číslo 14 a metro C nebo metro B s přestupem na linku C.

Kvůli výluce pojede v noci podle mluvčího dodatečná dvojice vlaků mezi pražským hlavním nádražím a Hostivicemi a zpět. Ve 23:27 bude z Hostivice vyjíždět osobní vlak, který bude mít příjezd na hlavní nádraží v Praze ve 23:59 a bude navazovat na vlak z Rakovníka, který bude končit v Praze v Dejvicích. V opačném směru pojede z pražského hlavního nádraží v 0:24 osobní vlak do Hostivice, kde bude přestup na vlak jedoucí mezi Dejvicemi a Kladnem.

Lidé, kteří mají pro vyloučený úsek koupenou jízdenku ČD, mohou pro pražskou hromadnou dopravu v daných stanicích využít jízdní doklad „ND Praha“. „Vyzvednout si ho mohou na Masarykově či hlavním nádraží nebo ve stanicích Praha-Dejvice, Hostivice, Kladno, Kladno město, Rakovník nebo u vlakového personálu,“ doplnil mluvčí.

Oprava úseku mezi Bubny a Dejvicemi je součástí modernizace trati Kladno–Praha, která je rozdělena na osm úseků. Zatím je dokončený jediný, a to Negrelliho viadukt, který byl otevřen v roce 2020. Kompletně by trať mezi hlavním městem a Kladnem měla být zmodernizována v letech 2029 či 2030. Kompletní úprava nyní jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by podle dřívějších odhadů Správy železnic měla vyjít na zhruba 40 miliard korun. Na konci loňského roku Správa železnic získala na stavbu části železniční trati na pražské ruzyňské letiště evropskou dotaci 2,5 miliardy korun.

Doporučované