Článek
Původní lávka byla dlouhé roky ve velmi špatném stavu. Projekt lávky a tendr na zhotovitele připravila radnice Prahy 16, peníze na opravu pak dal magistrát. Dělníci dnes na lávku umístili konstrukci mostu, tzv. mostovku.
„Před třemi a půl lety jsem k tomu přizval původního architekta, pana (Josefa) Pleskota s projektanty, zda by zkusili najít nějaké řešení. A jim se to povedlo. Tím řešením je, že se udělá kompletně nová mostovka a nový středový pylon, na kterém je zavěšena. Magistrát lávku zaplatí, ale ´odmakala´ to radotínská radnice,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Piráti).
Dosavadní lávka z roku 1994 byla dlouhé roky v dezolátním stavu, když ji porušily povodně v letech 2002 i 2013, a musela být podepřena, aby se nezřítila. V jeden moment po ní mohl přejít pouze jeden člověk. Původně město uvažovalo se uvažovalo o tom, že ji zbourá a vystaví novou za asi 100 milionů. Proces se pak na více než dva roky zdržel kvůli stížnosti jednoho z účastníků soutěže u antimonopolního úřadu.
Následně město nechalo předělat projekt. Nová lávka bude větší a vyšší a se čtyřmi metry také o něco širší.
Praha má se stavem mostů a lávek dlouhodobě problémy. V prosinci 2017 se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou, při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Město předloni dokončilo stavbu náhrady. Letos začala stavba nové lávky mezi Karlínem a Holešovicemi přes ostrov Štvanice. Z mostů je ve špatném stavu například Libeňský, Hlávkův nebo Palackého most. Technická správa komunikací také opravuje Barrandovský most.