Článek
Rekonstrukce za zhruba 50 milionů korun potrvá do 1. dubna. Auta budou po náplavce jezdit oddělena od chodců betonovými bloky v první fázi oprav do 8. března. V opačném směru pojedou podskalskými ulicemi.
Ráno dopravu v okolí objížďky zkomplikovala nehoda na Palackého mostě a příjezd stavebních strojů na staveniště. V kombinaci s ranní špičkou se ve směru od Podolí před objízdnou trasou podskalskými ulicemi vytvořily kolony, doprava v opačném směru po náplavce byla plynulá, řekl ČTK policejní mluvčí Jan Rybanský. Policisté podle něj doporučují řidičům, aby se „obrnili trpělivostí“ a zkusili oblast úplně objet. Nevylučují totiž, že dopravní problémy v Podskalí po ranní špičce sice odezní, ale odpoledne se mohou vrátit.
Dopravní podnik (DPP) v minulosti již opravil trať od Výtoně směrem k Podolské vodárně. Trať po podskalském nábřeží bude kompletně opravena poprvé po 43 letech. Dosud zde DPP prováděl jen dílčí opravy. Na více než půl kilometru dlouhém úseku bude kompletně odstraněna současná trať včetně zastaralé metody uložení kolejí v betonových panelech BKV. Nahrazena bude moderní trasou s antivibračními rohožemi a protihlukovými opatřeními. Povrch bude z asfaltu.
V první fázi oprav řidiči sjedou na náplavku u Palackého náměstí u ústí Dřevné ulice a vyjedou u limnigrafu na Výtoni. Pás pro auta bude po celou dobu oddělen betonovými zátarasy a rychlost snížena na maximálně 30 kilometrů v hodině. Zavřena budou schodiště pro pěší na náplavku. Lidé ale budou moci chodit a projíždět na kolech v části podél řeky. Tradiční farmářské trhy se přesunou více proti proudu blíže k železničnímu mostu a Vyšehradu.
Vedle samotné trati budou upraveny zastávky Výtoň a Palackého náměstí na nábřeží. Vzniknou nové přechody a tramvajové ostrůvky na Výtoni budou na žádost základní školy ve Vratislavově ulici rozšířeny.