Článek
Na facebooku o tom informovala radnice Prahy 1. První uzavírka bude od 28. ledna do 16. února v Letenské ulici, následovat bude Karmelitská a poté Újezd. Objízdné trasy povedou přes Smetanovo nábřeží.
Od 28. ledna do 16. února dopravní podnik (DPP) vymění koleje od Klárova na Malostranské náměstí a od 16. února do 4. března mezi Malostranským náměstím a Hellichovou. Ve dvou závěrečných etapách, které jsou v plánu od 4. do 31. března, se práce přesunou do úseku mezi Hellichovou a Vítěznou ulicí.
V době prací budou moct řidiči využít objízdné trasy vedoucí přes Smetanovo nábřeží na druhé straně řeky. „K dispozici bude náhradní autobusová doprava,“ uvedla radnice.
Životnost kolejí je podle DPP u konce a oprava je nutná. Dosluhující náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) ČTK dříve sdělil, že opravu magistrát plánuje jako letošní první stavební akci v době, kdy je slabší provoz a méně cestujících. „Výměna má zajistit větší bezpečnost i podstatně tišší provoz,“ uvedla radnice.
V roce 2019 magistrát uzavřel na několik dní průjezd Malou Stranou mezi Valdštejnskou ulicí a Újezdem kvůli rekonstrukci kolejí na Smetanově nábřeží. V metropoli se od 90. let mluví o trvalém omezení vjezdu aut na Smetanovo nábřeží i na Malou Stranu, nikdy se však neuskutečnilo. Nyní končící magistrátní politická reprezentace v roce 2020 zakázala odbočení z mostu Legií na Smetanovo nábřeží, čímž si vysloužila kritiku ODS a ANO a minulého vedení Prahy 1. Letos město nechalo na jedné straně Smetanova nábřeží rozšířit chodníky a vytvořit pás pro cyklisty. Město také plánuje rekonstrukci Malostranského náměstí, není však jasné, kdy začne.