Článek
Zahájení stavby lávky je podle informací ČTK naplánováno na 11. ledna. Přemostění usnadní cestu na ostrov Štvanice a bude dalším propojením mezi městskými částmi. Stavba vyjde na 298 milionů korun.
Přerušení provozu bude v úseku mezi Vltavskou a Dělnickou a týká se tramvajových linek číslo 1, 6, 12, 14 a 25. Výluka začne těsně po půlnoci na pátek 15. ledna a skončí v neděli 21. ledna v 23:59. Podle informací ČTK budou po úpravách trati jezdit tramvaje po části nábřeží po dočasné jednokolejné trati, a to v místech před vchodem z nábřeží do Pražské tržnice.
Lávka do Karlína bude mít na holešovickém břehu Vltavy nástup právě na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi. Stavba by měla podle dřívějšího vyjádření magistrátu trvat 14 měsíců.
Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat nyní pouze přes frekventovaný Hlávkův most nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Využít mohou v sezóně také přívoz. Na Štvanici se pak dostanou pouze z Hlávkova mostu či přívozem.
Praha v roce 2020 otevřela novou lávku z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017. S mosty má Praha problém dlouhodobě. Ve špatném stavu je Libeňský nebo Hlávkův most, opravy vyžaduje také Palackého most a letos začne druhá část oprav Barrandovského mostu.