Článek
Členy budou dopravní odborníci, urbanisté, sociologové, ekonomové či zástupci městských firem. Záměr schválili radní na své koncepční poradě a projednají jej do dvou týdnů rovněž na svém řádném zasedání. ČTK to dnes sdělil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Město nyní plánuje stavbu linky D z Pankráce do Písnice, u které čeká na právoplatné stavební povolení a u kterého již dopravní podnik (DPP) dokončil geologický průzkum.
„Na koncepčním koaličním jednání jsme se shodli, že vyhodnotit přínos metra O pro budoucí rozvoj Prahy má smysl - jakkoliv někteří koaliční partneři mají na věc různé pohledy. Dokud ale nedáme na stůl komplexní studii, nemůžeme finálně rozhodnout,“ uvedl Scheinherr.
Pracovní skupina se bude skládat z odborníků na dopravu, územní rozvoj, sociologů, sociálních geografů, architektů nebo ekonomů. Přizváni budou zástupci městských společností jako Ropid, který plánuje pražskou MHD, DPP nebo Institut plánování a rozvoje (IPR). Záměr město projedná rovněž se státní Správou železnic.
Magistrátní koalice Prahy Sobě (PS), Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) a Pirátů v současné době není v názoru na stavbu okružní linky jednotná. Zatímco PS a Piráti záměr podpořili, proti se postavil předseda pražského STAN a náměstek primátora Petr Hlubuček. Podle něj je záměr „ekonomicky absolutní nesmysl jak investiční, tak i při následném provozu“.
Nová linka O by měla vést z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Dvorce, Budějovickou, Vršovice, Žižkov, Vysočany, Čakovice a poté v druhé fázi severně zpět do Podbaby. Podle prvotního návrhu by měřila asi 36 kilometrů a bylo by na ní 23 stanic. Okružní linka se v plánech výstavby metra objevila již v 80. letech minulého století.
Město nyní čeká na stavební povolení pro stavbu prvního úseku čtvrté linky metra D, který má měřit asi deset kilometrů a propojí Pankrác a Písnici. V budoucnu má být postaven další úsek z Pankráce na náměstí Míru. Celková předpokládaná cena linky D je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun.