Článek
Z vedlejší dráhy pak budou letadla létat od 8:00 do 16:00, v jiných hodinách využijí hlavní ranvej. Provoz na vedlejší dráze hlukem negativně ovlivní hustě osídlené oblasti Prahy a Kladenska.
Nezbytné práce na ranveji zahrnují podle Letiště Praha odstranění gumy, obnovu značení, kontrolu revizních šachet, pravidelné geodetické měření nebo údržbu podzemních objektů a poklopů.
Přesné dny, kdy se provoz přesune na vedlejší dráhu, letiště určí na základě meteorologických podmínek, které umožní efektivně využít dobu uzavírky. „K údržbě tedy nepřistoupíme ve dnech, kdy bude mlha, nízké teploty nebo špatný vítr. Jedná se o pravidelnou údržbu po letní sezoně, kdy na hlavní dráze byl nepřetržitý provoz. Cílem je dostat stav povrchu a značení do co nejlepší kondice před zimní sezonou,“ řekl manažer Správy a rozvoje provozu ploch Letiště Praha Miroslav Charvát.
Po dobu prací se provoz přesune na vedlejší dráhu 12/30, která je k hlavní ranveji téměř kolmá. Dlouhodobým projektem letiště je rozšíření o paralelní dráhu. Směr dočasného provozu na vedlejší dráze je podle tiskové zprávy závislý na meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Podle letiště je třeba pravidelnou údržbu dráhového systému, zejména s ohledem na provozní bezpečnost, provádět dvakrát ročně, na jaře a na podzim. Dráhy se udržují za plného provozu letiště.