Článek
Od úterý 9. května začnou opět jezdit tramvaje mezi Podolskou vodárnou a Nádražím Braník. Na trase z Braníka na konečnou v Modřanech pak vozy nebudou jezdit až do čtvrtka 15. června. ČTK to dnes sdělila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zavede během první etapy náhradní autobusovou dopravu X2, X17 a X92, ve druhé etapě jen X17 a X92.
„Jsou to všechno nezbytné opravy dožívajících kolejnic a oblouků, které musíme zrealizovat do zahájení druhé etapy rekonstrukce Barrandovského mostu v polovině května a do zprovoznění nové tramvajové tratě, kterou stavíme do Libuše,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Podnik začne od sobotního rána opravovat koleje na několika místech v Modřanské ulici a v ulici Generála Šišky. U zastávky Přístaviště pak vymění opotřebené oblouky. V úseku od odbočky do smyčky Nádraží Braník do zastávky Černý kůň vymění kromě kolejnic také pražce. Stejné opravy se uskuteční mezi Čechovou čtvrtí a Poliklinikou Modřany, kde jsou ještě původní kolejnice z roku 1995. „Kromě toho DPP zrekonstruuje trolejové vedení v úseku od Polikliniky Modřany po smyčku Levského / Sídliště Modřany,“ uvedla mluvčí.
Dělníci při výluce na Podolském nábřeží vybudují odbočku na nyní budovaný Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5. Na zlíchovské straně odbočení na most podnik vybudoval zhruba před dvěma roky. Správa železnic (SŽ) pak využije výluky k opravě Branického mostu na železniční trati z Prahy do Vraného nad Vltavou.
Cestující budou muset při opravách využít náhradní dopravu. Jezdit budou v denním provozu náhradní autobusy X2 a X17, které budou kopírovat trasu tramvají číslo 2, 3 a 17. Spoje X17 tedy pojedou od Podolské vodárny po obratiště tramvají Levského / Sídliště Modřany a X2 od Podolské vodárny do smyčky Nádraží Braník. V noci pojedou náhradní autobusy X92.