Článek
Most bude sloužit tramvajím, autobusům, cyklistům, pěším a povolen budou mít přejezd záchranáři. „Dvorecký most má pravomocné stavební povolení. Za tři a půl roku jsme získali už čtyři stavební povolení na mosty přes Vltavu – Trojská lávka, Štvanická lávka, rekonstrukce Barrandovského mostu a nyní na stavbu Dvoreckého mostu. V Praze už mosty nepadají. Staví se nové a opravují se ty už postavené,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Délka bude 388 metrů a šířka 16 metrů. Stavba zahrnuje obě předpolí mostu včetně lávky pro cyklisty, opěrné zdi a uměleckých děl. Most doplní chybějící propojení pro MHD, pěší a cyklisty mezi vltavskými břehy.
Architektonická podoba mostu vznikla již za minulého vedení města. To současné pak zajistilo projektanta, geologický průzkum a začalo soutěžit zhotovitele. V uplynulých několika letech při opravě Nádražní ulice na Smíchově vznikla u Lihovaru tramvajová odbočka na nový most.
Most je dosud znám pod svým pracovním názvem Dvorecký, avšak Scheinherr na březnovém zasedání zastupitelů řekl, že bude jednat s Prahou 4 a 5, aby nesl jméno po zesnulé bývalé ministryni zahraničí Spojených států Madeleine Albrightové.
Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil Trojský tramvajový most z roku 1981, přezdívaný „Rámusák“, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013. V roce 2020 město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také nedávno zahájil stavbu Štvanické lávky z Holešovic do Karlína.
Mnohé mosty přes Vltavu jsou ve špatném stavu a město je postupně opravuje, aktuálně například Barrandovský. Oprava čeká rovněž Libeňský a Hlávkův most.