Článek
Jako první začne na místě letos na podzim fungovat restaurace, na jaře se přidá hypermarket spolu s vlastní cukrářskou, pekařskou a řeznickou výrobou. Nový hypermarket bude sloužit zároveň jako výdejní místo pro objednávky z internetového obchodu iGlobus.cz. Poslední hypermarket společnost uvedla do provozu 25. listopadu 2011 v Havířově.
Hypermarket bude v přízemí OC v Praze-Štěrboholích, zabere asi 11 tisíc metrů čtverečních, prodejní plocha se bude rozkládat na 6000 metrech čtverečních. V prvním patře bude restaurace na ploše 1289 metrů čtverečních. „Vedle hypermarketu a restaurace nabídku služeb doplní Globus Café, iGlobus.cz a prodejní pult našich vlastních uzenářských specialit, včetně nového konceptu drůbežího řeznictví Globus, které nabízí podestýlková kuřata s dobou výkrmu 56 dní. To je téměř dvojnásobek oproti běžným kuřatům,“ uvedl jednatel společnosti Jochen Baab.
Do nové pobočky bude Globus hledat zaměstnance, počítá s náborem 210 lidí. Mluvčí firmy Aneta Turnovská řekla, že vedle pokladních, skladníků nebo prodavačů shánějí také pekaře, cukráře, řezníky či kuchaře.
Globus v Europarku nahradí hypermarket Albert. „Součástí modernizace portfolia prodejen Albert jsou i změny lokací či ojediněle zavření obchodu, což je případ Europarku,“ uvedl ředitel komunikace obchodů Jiří Mareček. Dodal, že řetězec každý rok otevírá nové prodejny, letos uvedl do provozu tři.
Společnost Globus průběžně hledá vhodné pozemky a místa pro nové hypermarkety napříč republikou. Kromě přípravy nového provozu investuje také do přestaveb stávajících hypermarketů. Kompletní přeměnu má z nedávné doby za sebou hypermarket v Praze-Čakovicích. Do rekonstrukcí každoročně firma vloží desítky milionů korun, uvedla.
Na český trh Globus vstoupil v roce 1991, první hypermarket společnost otevřela o pět let později v Brně. V současné době v tuzemsku provozuje 15 hypermarketů a malý obchod Fresh na sídlišti Dubna v Pardubicích. Firma v uplynulém finančním roce, který trval od 1. července 2020 do 30. června loňského roku, vykázala čistý zisk 223,7 milionu korun. Tržby činily 23,4 miliardy korun.
Hypermarket je obchod s rozlohou od 2500 do zhruba 20.000 metrů čtverečních, v ČR jich funguje kolem 300. Experti dříve uvedli, že doba velkoformátových hypermarketů s plochou výrazně na 10.000 metrů čtverečních, které českému trhu dominovaly v první dekádě 21. století, je už překonaná. Obchodníci naopak začali prodejny zmenšovat a kladou větší důraz na zkvalitňování služeb.