Článek
Přehlídka s názvem Šaty, které tančí nabídne ve dvou patrech zhruba 60 oděvů účinkujících, například hereček Jany Plodkové, Anny Polívkové, Veroniky Arichtevy nebo herce Romana Vojtka. Expozici dnes novinářům představili organizátoři výstavy. Přehlídka potrvá do 25. února příštího roku.
„Ve dvou patrech galerie můžete vidět kostýmy všech vítězných párů a taky ty nejhezčí kostýmy, které jsme vybrali,“ řekl ředitel Galerie Tančící dům Robert Vůjtek. Zároveň si mohou návštěvníci prohlédnout i osm kostýmů moderátorů StarDance Terezy Kostkové a Marka Ebena.
Vystaveny jsou oděvy soutěžících, například hereček Marie Doležalové, Jitky Schneiderové, Jany Plodkové, Veroniky Arichtevy, Dany Batulkové, Anny Polívkové, Kristýny Leichtové, herců Romana Vojtka, Ondřeje Brzobohatého, Zdeňka Piškuly nebo Jiřího Dvořáka. K vidění budou i šaty zpěvačky Heleny Vondráčkové, ve kterých tančila v polské verzi soutěže StarDance.
Návštěvníci uvidí všechny vítězné šaty z 11 řad soutěže a dále i doplňky jako rukavičky, šperky, boty a vlasové ozdoby. Oděvy na výstavě doplní fotografie z přímých přenosů soutěže nebo audioboxy s ukázkami taneční hudby. „Můžeme kostýmy i prostřídat a může jich být potom víc, což může být pro návštěvníky zajímavé,“ řekla kurátorka výstavy Jana Sommerová.
Do tvorby šatů budou moci návštěvníci nahlédnout i díky nákresům návrhářů včetně pracovních popisků. Čeká na ně také ukázka dvaceti materiálů, které byly na šatech použity, poznají tak rozdíl mezi šifonem, brokátem, tylem, sametem nebo plavkovinou.
Šaty byly vypůjčeny od České televize, která pořad vysílá, domluvit zápůjčku trvalo podle Vůjtka více než rok. Česká televize poprvé vysílala StarDance v roce 2006. V soutěži se vždy představuje deset párů v kombinaci známé osobnosti a tanečního profesionála či profesionálky. Soutěží se ve standardních a latinskoamerických tancích a získat lze titul Král a Královna tanečního parketu. Dvanáctý ročník StarDance začal letos 14. října, skončí 16. prosince.
Průměrná sledovanost první série v roce 2006 se pohybovala kolem dvou milionů diváků, poté zájem diváků o show poklesl a průměrně se na ni dívalo od 1,3 do 1,6 milionu diváků. Jedenáctou řadu sledovalo 1,57 milionu diváků.