Hlavní obsah

DPP zahájí v únoru plný provoz trolejbusové linky 58, skončí linka autobusů 140

Foto: Lenka Štveráková

Ilustrační foto.

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájí ve čtvrtek 1. února plný provoz trolejbusové linky 58 z Palmovky do Miškovic, která dosud jezdila ve zkušebním provozu. Nahradí autobusovou linku číslo 140, která zanikne.

Článek

ČTK to v dnešní tiskové zprávě sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Trasa, počet spojů i jízdní řád na trolejbusové lince zůstanou stejné jako u autobusové linky 140. V prvních únorových týdnech bude ještě podnik na lince již pod číslem 58 nasazovat i autobusy.

Zkušební provoz trolejbusů na trase z Palmovky přes Prosek, Letňany a Čakovice do Miškovic zahájil podnik loni v prosinci. Předtím jezdily trolejbusy zkušebně od října z Letňan do Čakovic. Trolejbusy jsou na zhruba 12kilometrové trati napájené z trolejového vedení asi na polovině úseku, ve zbytku využívají energii z trakčních baterií. Vybudování trasy vyšlo na zhruba 280 milionů korun.

Rozdíl linky 58 oproti dosavadní autobusové lince bude podle Řehkové v umístění zastávky Palmovka, která již nebude v autobusovém terminálu, ale v Zenklově ulici na stejném místě jako zastávka tramvaje. Trolejbusová linka bude také mít oproti lince 140 navíc zastávku Libeňský zámek ve směru na Prosek, opět společnou pro tramvaje i trolejbusy.

V prvních dvou až třech týdnech bude ještě podnik pod číslem 58 nasazovat kromě trolejbusů i autobusy. Podle Jana Barchánka, který má v DPP na starosti provoz autobusů, má nyní podnik k dispozici sedm kloubových trolejbusů SOR TNS 18 a u zbylých osmi čeká na to, až výrobce dokončí potřebné servisní a administrativní úkony. Podnik si trolejbusy převzal na konci loňského roku, ale vozidla vykazovala dílčí závady či nedodělky a neměla některé průkazy způsobilosti či další nezbytnou dokumentaci.

„Doufáme, že po skončení pražských jarních prázdnin a obnovení plného provozu v pražské MHD, tedy od 19. února 2024, už budeme moct na linku č. 58 nasazovat výlučně bateriové trolejbusy,“ uvedl Barchánek. DPP také aktuálně na lince v úseku Palmovka–Trutnovská testuje dva tříčlánkové trolejbusy, které v blízké době plánuje nasadit na dokončované trati na letiště.

Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972. Trať z Palmovky do Miškovic byla jako první po desetiletích vybudována předloni. DPP chystá rovněž elektrifikaci dalších autobusových linek.

Doporučované