Článek
„Konzultace potrvají zhruba měsíc,“ sdělila mluvčí podniku Aneta Řehková. Na nákup nových tramvají bude chtít podnik získat až 1,2 miliardy korun z evropských fondů. DPP je největší městská firma, provozuje tramvaje, autobusy, metro i lanovku.
Podnik se bude mimo jiné ptát na bezpečnostní prvky vozidel, výsledky crash testů, konstrukci podvozků a odpružení kol nebo tzv. kilometrický proběh jednotlivých stupňů prohlídek s ohledem na náklady na servis. DPP zajímá také délka a šířka vozů a možnost jejich prodloužení.
„Konzultace by nám v neposlední řadě měly také ukázat, jaký počet tramvají z rámcové smlouvy je nejefektivnější ve vztahu k jednotkové ceně nakoupit,“ dodal technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Mezi oslovenými jsou společnosti Alstom, CAF, Hyundai Rotem, Modertrans, Pesa, Pragoimex, Siemens, Stadler a Škoda Transportation, která již v minulosti do hlavního města tramvaje dodávala.
DPP má podle svých internetových stránek 811 tramvají, z nichž více než polovinu tvoří jednotlivé vozy a zbytek jsou kloubové. Přibližně polovina vozů je nízkopodlažních. Tramvaje obsluhují 34 linek. Nejdelší je linka číslo 16, která jede ze Sídliště Řepy na Lehovec a její trasa měří 22,74 kilometru a cestující ji projede v průměru za 70 minut.