Hlavní obsah

Dopravní podnik zahájí na Pankráci stavbu první části linky metra D do Písnice

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Pražský dopravní podnik (DPP) spolu s představiteli města dnes na Pankráci slavnostně zahájí stavbu první části linky metra D z Pankráce do Písnice. Investorem je DPP, který má potřebná povolení a vybral dodavatele stavby.

Článek

Jako první vznikne část trasy z Pankráce na Olbrachtovu a poté na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun a zprovoznění je naplánováno na rok 2029.

Poté bude stavba pokračovat do Depa Písnice a v budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. Na přestupní stanici Pankrác C a D je počítáno s více než 120 000 cestujícími denně.

DPP letos v lednu dokončil geologický průzkum, který na Pankráci prováděl na čtyřech místech. Stavby vytvořené při průzkumu budou v budoucnu využity.

Příprava stavby se potýkala s řadou problémů. Město se muselo dohodnout s vlastníky pozemků podél plánované trasy. Sdružení Pankrácká společnost podalo proti stavbě několik stížností, mimo jiné obvinilo magistrát ze systémové podjatosti, což ministerstvo dopravy následně zamítlo. Od stejných stěžovatelů řešilo i stížnost proti vydání stavebního povolení. Antimonopolní úřad se zabýval také stížností na tendr, ve kterém DPP vybíral zhotovitele stavby. Také tato stížnost byla zamítnuta.

Pro letošní rok vyčlenilo hlavní město v rozpočtu na stavbu metra více než čtyři miliardy korun. Podle dřívějších vyjádření představitelů Prahy bude magistrát stavbu platit jak ze svého rozpočtu, tak o financování prostřednictvím úvěru město jedná s Evropskou investiční bankou (EIB). Zároveň bude apelovat na vládu, aby se stavbou pomohla.

Doporučované