Hlavní obsah

Do ulic hlavního města se po pěti dekádách vrací trolejbusy

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Dopravní podnik (DPP) plánuje v sobotu 15. října zahájit zkušební provoz trolejbusové linky z Letňan do Čakovic. Vedení Prahy spolu s DPP chce kvůli zlepšování kvality ovzduší postupně rozšiřovat počet trolejbusů i elektrobusů.

Článek

V budoucnu by měla být elektrifikována například autobusová linka 119 z Veleslavína na Letiště Václava Havla. Poslední trolejbusová linka v metropoli ukončila provoz v roce 1972.

DPP letos v lednu zahájil stavbu trolejbusové trati, která začne už na Palmovce a povede přes Prosek a právě Letňany do Čakovic. Po nové trati bude jezdit trolejbusová linka číslo 58, která nahradí autobusovou linku 140. Trolejbusy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, zbytek pojedou na baterii. V minulosti už bylo vybudováno trolejové vedení v Prosecké ulici, které budou vozy v budoucnu využívat.

Praha s DPP chystá elektrifikaci dalších linek. Trolejbusy by měly jezdit například na zmíněné lince 119 na letiště v Ruzyni. Elektřinou poháněné vozy by měly jezdit i na linkách 131, 134, 137, 176 a 191.

Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972.

Doporučované