Článek
Armáda spustí kampaň, kterou bude chtít oslovit zejména mladé lidi před nebo po absolvování středoškolského vzdělání. Kampaní s názvem „Spojař nové generace“ se mimo jiné zabývala nedávná spojařská konference, o které armáda informovala na svém webu www.army.cz. Jejím cílem je získat specialisty na komunikační, rádiové a satelitní technologie u bojových jednotek, jednotek podpory i u jednotek bojového zabezpečení. Armáda hledá i specialisty na informační technologie pro provoz a údržbu stacionárních systémů. „Armádě chybí stovky těchto specialistů,“ poznamenal ředitel sekce komunikačních a informačních systémů ministerstva obrany Petr Šnajdárek.
Pozice je podle něj obtížné obsazovat kvůli současné situaci na trhu práce v informačních a komunikačních technologiích. Poznamenal, že po podobných specialistech je vysoká poptávka průřezově ve všech odvětvích. „Což v kombinaci s nabízenými benefity ovlivňuje doplňování v neprospěch Armády ČR,“ podotkl. Dodal, že potřeba armády po takto kvalifikovaném personálu se několikanásobně zvýšila v souvislosti s pořizováním nových zbraňových systémů a se zaváděním komunikačních a IT technologií.
Armáda proto připravuje informační a náborovou kampaň „Spojař nové generace“. Jejím cílem je oslovit mladou generaci, ale i specialisty s praxí.
„Tato kampaň má veřejnost seznámit s prací spojařů, která je nesmírně různorodá a zajímavá. Naši specialisté mají na starosti zejména obsluhu a konfigurace satelitních technologií, rádiových stanic s kryptografickými prostředky, mikrovlnných spojů a optických sítí převážně v mobilní pancéřované technice v kombinaci s nasazením rušičů elektromagnetického spektra,“ uvedl Šnajdárek.
Kampaň se zaměří hlavně na mladé lidí, kteří mají před dokončením středoškolského vzdělání nebo již školu s výučním listem či maturitou absolvovali. Uplatní se podle Šnajdárka ale i uchazeči s praxí a vysokoškolským vzděláním. Armáda shání lidi se vzděláním v oborech elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, strojírenství a strojírenská výroba nebo informatika.
Kampaň chce armáda vést zejména na internetu. „Vytváříme nové webové stránky s interaktivním vysvětlujícím odkazem pro zájemce o pozice ‚spojařů v armádě‘. Na sociálních sítích využíváme formu krátkých vysvětlujících video sekvencí. Využíváme i další média, jako například podcasty,“ uvedl Šnajdárek. Rekrutační střediska budou přímo kontaktovat i střední a vysoké školy. Armáda chce využívat také dny otevřených dveří u svých jednotek, kde chce možné uchazeče oslovit ukázkami zaváděné techniky.