Hlavní obsah

Z Plzně brzy zmizí největší nepovolená stavba, město se dohodne na demolici

Foto: Jan Mihaliček, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Plzeň by se měla do dvou měsíců dohodnout s majitelem zdevastovaného sedmipodlažního bývalého autosalonu Carimex na demolici největší nepovolené stavby ve městě, kterou se zhruba 20 let nedaří odstranit.

Článek

Z frekventované křižovatky v části Letná na Rokycanské třídě ve směru na Prahu by mohlo ještě do konce roku zmizet torzo budovy, které Plzeňané nazývají „skleněné peklo“. Silné plzeňské developerské firmy InterCora a BC Real tam chtějí postavit komplex budov s kancelářemi, byty a obchody. Objekt už se vyklízí. InterCora potvrdila přípravu memoranda i nové stavby.

„Věřím tomu, že v květnu, nejpozději v červnu přijdu do zastupitelstva s dohodou (s pražskou firmou RP Letná, která vlastní přes polovinu plochy a zbytek má město). Dohoda je celkem jednoduchá. Na pozemku se chystá stavět konsorcium firem InterCora a BC Real, chtějí tam realizovat nový projekt. A my říkáme: pokud potřebujete naše pozemky, tak nejdřív zbourejte ‚skleněné peklo‘ a pak vám je prodáme, jinak ne. A tohle je domluvené,“ uvedl primátor Pavel Šindelář (ODS). Převod pozemků by po podpisu smlouvy schvalovali zastupitelé města.

Primátor si netroufl odhadnout, kdy bude torzo budovy srovnáno se zemí. „Bude to hodně o nich, jestli zvolí taktiku rychle zbourat, anebo budou projektovat a zbourají to těsně před územním rozhodnutím,“ dodal. Mohou také nejdřív získat rozhodnutí a pak teprve bourat.

„Připravujeme memorandum, které bude za naši stranu podepisovat s městem InterCora, BC Real a RP Letná. Chceme to (zdevastované torzo) zbourat a chceme tam stavět,“ řekl jednatel InterCory Ivan Hlaváček. Termín bourání bude podle něj záviset na tom, jak dopadne dohoda s městem, tedy až budou mít developeři jasno o pozemcích, jejich cenách i územním rozhodnutí. Memorandum bude přesně řešit další postup a termíny demolice. „Platí, že nejdřív to musíme zbourat a pak nám město pozemky prodá,“ dodal.

Kvůli tomu, aby na místě mohly vzniknout byty, musí město změnit územní plán. „Obchody tam mohou být už dnes. Mají to etapizované do tří fází - obchody, byty a kanceláře,“ uvedl primátor. Developeři zatím neprojektují, protože ještě nemají pozemky. „Ale existuje studie, projednaná na odborech města a ve Vodárně,“ řekl. Území je podle Šindeláře poměrně komplikované, protože je protnuté sítěmi vodovodů a kanalizací, které se nedají přeložit. Budoucí objekty se musí imístit do volných ploch mimo sítě, protože na sítích se stavět nesmí, řekl.

Stavbu autosalonu schválilo kdysi město. Plzeňský podnikatel, který měl původně na místě autobazar, objekt bez povolení výrazně zvětšil o několik přístaveb a o horní tři patra. Poté nedostavěný objekt chátral a začalo několik soudních sporů na určení vlastnictví pozemků. Město se dlouhodobě snažilo dotáhnout do konce řízení o odstranění stavby, ale předchozí dlouhodobý majitel torza objektu několikrát žádal o dodatečné stavební povolení. Řízení o odstranění pak bylo vždy zastaveno do doby, než stavební úřad dodatečné povolení zamítl.

Související témata:

Doporučované