Článek
Akce, na které se finančně podílejí Rokycany a Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, přijde zhruba na sto milionů korun a potrvá jeden rok. Jiráskova ulice bude kompletně uzavřena pro nákladní dopravu, osobní automobily projedou pouze ve směru na Prahu. „S opravami stavbaři začnou v úseku od vjezdu do sběrného dvora k sokolovně,“ řekl dnes ČTK starosta Tomáš Rada (Rokycanští patrioti).
Opravu Jiráskovy ulice město spolu s krajem připravuje víc než deset let. Měla začít loni, zdrželo ji ale výběrové řízení. Přihlásila se jen jedna firma, která nesplnila zadání soutěže a nabídla opravu za vyšší cenu, než stanovil limit. „Následně zastupitelstvo před volbami řešilo, zda tuto akci vůbec realizovat, kdy a zda nabídkové ceny opět omezovat. Bylo rozhodnuto, že se akce realizuje v letošním roce bez finančního limitu. Jsme si vědomi, že oprava této stěžejní dopravní tepny přinese značná dopravní omezení, rekonstrukce je bohužel nevyhnutelná,“ řekl Rada. Silnice, chodníky a související infrastruktura jsou ve špatném stavu.
„Rekonstrukce se týká 723 metrů Jiráskovy ulice a dalších přilehlých ulic – Pražské, Palackého, Svazu bojovníků za svobodu a náměstí 5. května,“ vyjmenoval místostarosta Jiří Sýkora (ANO). „Město bude investovat do rekonstrukce kompletních inženýrských sítí, vodovodu, kanalizace, chodníků, stezky pro chodce a cyklisty, parkoviště, veřejného osvětlení, zeleně a sadovnických úprav a také přilehlých prostranství u vlakového nádraží a dalších přilehlých ulic. V celé délce rekonstruovaných ulic bude provedeno nové veřejné osvětlení a vznikne 66 parkovacích míst,“ uvedl. Město zaplatí 84 milionů korun bez DPH, Správa a údržba silnic Plzeňského kraje dá za opravu silnice přes 12 milionů, financování cyklostezky podpoří Státní fond dopravní infrastruktury.
Součástí prací jsou také sadovnické úpravy. Ve stromořadí, které navrátí původní stromový pás po obvodu historického jádra města, bude 86 stromů. Stromořadí naváže na již založenou lipovou alej v ulici Plzeňská a lipové stromořadí v Litohlavské ulici. Celá stavba je navržena jako bezbariérová s ohledem na pohyb nevidomých a slabozrakých. Chodníky město vybuduje částečně z kamenné mozaiky, kolem středového ostrůvku na náměstí 5. května bude historický dvoubarevný vzor. Parkovací místa budou dlážděna z malých žulových kostek.
Nutná dopravní omezení zasáhnou do provozu celého města. Opravovat se bude za částečné uzavírky, v některých částech je možná i úplná uzavírka. Omezená bude i možnost parkování v okolí vlakového nádraží.