Článek
Ve stejné části neprojedou automobily v obou směrech. Kolony aut se v místě tvoří jen občasně. Linky MHD stavba zpožďuje, problémy mají i nákladní vozy vyjíždějící z města do průmyslové zóny, na jih Plzeňska a na dálnici D5 z Prahy do Rozvadova. Řidiči si na dočasné trasy musí zvyknout.
Občasné kolony vznikají ve Francouzské ulici, na kruhovém objezdu pod obchodním centrem Dvořák a také v části Koterovské ulice směrem z města, kudy lze jet jen do nákupní zóny, ale občas tam zajedou i řidiči, kteří chtějí dál na Světovar. Dopravu tam začali regulovat strážníci a aut směrem k obchodnímu centru ubývá.
„Se stavbou jsme začali, celá část Koterovské je uzavřená,“ řekl stavbyvedoucí Petra Magera z firmy Colas CZ. Podle něj byl problém s povoleným příjezdem do obchodního centra podél stavby. „Dál neprojedou, pouštíme je přes obslužnou komunikaci nákupního centra,“ uvedl. Podle Magery se po 10:00 už netvořily fronty na Francouzské a na kruhovém objezdu. Podle řidičů je ale ucpané celé město, což ovlivnila i dnes zahájená stavba. Řidiči nákladních aut musí po vyznačené objízdné trase, která je dál a nevede přes Francouzskou, zjišťují ji na místě a jedou pomalu, řekl.
„Jela jsem ráno čtyři kilometry z Lobez na Světovar asi půl hodiny, teď už je to lepší, i u Dvořáka,“ uvedla v 10:30 řidička. Na Koterovské, Světovaru i z bočních ulic jsou mobilní zábrany a zákazy vjezdu. „Zpoždění autobusů a trolejbusů MHD to způsobilo v ulicích Částkova, Slovanská, Nepomucká a Malostranská. Navíc ze Slovan musí jet na Bory, nemohou do centra, protože je až do konce června zavřená Zborovská,“ řekl náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09). Autobusy linek 30 a 29 a trolejbusy 10 a 13, nabírají zpoždění až 20 minut. „Pro velké nákladní vozy z města je to složité, z druhé strany je to značené velmi dobře. Je to otázka dnů, než si najdou cestu,“ uvedl.
Colas začal opravu trati vložením výhybky k zajištění křížení tramvají. „Obousměrná tramvaj číslo 2 tak končí před kruhovým objezdem na náměstí Generála Píky a vrací se do města,“ řekl Magera. Na konečnou na Světovar vozí cestující prodloužený spoj linky 1 z konečné Slovany, která jede po Slovanské aleji. „Teď probíhá odsun trolejového vedení, demontáže zařízení a tramvajových značení a začneme trháním kolejnic, které jsou v betonových panelech. To bude trvat minimálně 14 dní,“ uvedl. Na místě se bude točit průměrně 15 dělníků, budou pracovat sedm dnů v týdnu od rána do večera.
Trať v Koterovské je z roku 1962. Poslední větší opravou prošla v roce 1997, kdy asfaltový povrch nahradily panely. Loni se její stav prudce zhoršil, proto bylo nutné snížit rychlost tramvají i na deset kilometrů za hodinu.