Článek
Silnice byla od noci z pátku na sobotu uzavřena. Silnice je opět v provozu v obou směrech, řekla dnes ČTK mluvčí ÚZSVM Michaela Tesařová.
„Technika už je pryč, po mostu není ani památky, zvládli jsme to v termínu. Silnice je nepoškozená a obnovili jsme také dopravní značení,“ řekl hlavní stavbyvedoucí Karel Lenc ze stavební firmy APB - Plzeň.
Most byl ve velmi špatném stavu a více než tři roky je uzavřený, i pro pěší a cyklisty. Náklady na demolici ve výši 3,2 milionu korun hradil státní majetkový úřad, který ho vlastnil zhruba čtyři roky. „Převzali jsme ho poté, co se kvůli neexistujícím dokumentům nepodařilo dohledat konkrétního majitele. Pro úřad byl nepotřebný,“ uvedla mluvčí. ÚZSVM ho opakovaně nabízel zdarma obci Chotíkov, Plzeňskému kraji i Ředitelství silnic a dálnic, ale nikdo ho nechtěl, zájem nebyl ani ve výběrovém řízení.
Podle historických pramenů dal most v Chotíkově postavit v letech 1972 až 1974 Západočeský krajský národní výbor, který pak stavbu předal místnímu národnímu výboru. Smlouvy se ale nenašly. Most, který vážil desítky tun, ÚZSVM nechával kontrolovat po celou dobu hledání majitele a řízení o určení vlastnictví.
Obec s 1 250 obyvateli od začátku roku připravuje náhradu na stejném místě - lávku pro pěší a cyklisty, pro niž je předjednaná dotace od Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši až 100 procent nákladů, které by měly činit asi 13 milionů korun. Projekt lávky by měl být hotov do roka a v roce 2023 nebo 2024 by mohla stát. Ve hře jsou další tři dražší varianty pro osobní i nákladní auta, což chce zemědělská firma a někteří podnikatelé, kteří mají v lokalitě firmy a dosud jezdili po jiné silnici. V následujících týdnech o tom rozhodnou zastupitelé.