Článek
Veškeré služby se přemístí do horní haly. ČTK to dnes sdělila mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly letos v květnu a potrvají minimálně dva a půl roku, opravy přijdou na 668 milionů korun.
Uzavírání spodní haly a většina změn se bude provádět postupně přes noc, aby byl dopad pro cestující minimální. Přesun vnitrostátních pokladen do horní haly je připraven ze 4. na 5. ledna, přemístění mezinárodních pokladen z 5. na 6. ledna a odjezdových a příjezdových tabulí z 6. na 7. ledna nadcházejícího roku. „V době stěhování a prvních dnů v novém režimu Správa železnic zajistí koordinátory pro případné navádění cestujících. Od pondělí 10. ledna bude spodní hala kompletně uzavřena, zůstane v ní pouze koridor k výtahu. Veškeré služby včetně veřejných toalet budou k dispozici v horní hale,“ popsala Pistoriusová.
Výpravní budova bude osazena provizorním orientačním systémem, zároveň na všech vstupech z podchodu ze Šumavské i Železniční ulice a z prostoru před nádražím bude umístěn situační plánek stanice, aby cestující věděli, kde a jaké služby jsou dostupné.
Celá rekonstrukce je rozdělena do několika etap. Letos se práce soustředily do zázemí spodní haly a na centrální schodiště, kde budou nově dva eskalátory. Výpravní budova nádraží z roku 1908 dostane novou střechu a fasádu. Součástí rekonstrukce bude výměna všech vnitřních rozvodů a také oken a dveří pro zajištění nižší energetické náročnosti budovy. Vznikne administrativně- provozní zázemí Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech. Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže. Výškový rozdíl mezi hlavní a horní halou zajistí eskalátory a výtahy. Hlavní hala bude mít nové osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené, uvedla Pistoriusová.