Článek
Stavba za devět milionů korun má skončit počátkem letních prázdnin. U stezky s lávkou vznikne odpočívka a obnoví se tam studánka, řekla ČTK mluvčí radnice Barbora Hájková.
„Plzeň tak bude mít další cyklovýpadovku, po níž budou lidé dojíždět do práce,“ řekl náměstek primátora Aleš Tolar (STAN). Podle šéfa cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně (SVSMP) Jana Hakla povede nová stezka pro chodce a cyklisty převážně po pravém břehu potoka v trase dnešní pěšiny. „Jen v kratších úsecích se od něj vzdaluje, poté ho překlene téměř 12 metrů dlouhou lávkou,“ dodal.
Podle Hakla začne nový úsek pod mostem městského okruhu u Skvrňan a skončí u „Myší díry“ na Zátiší. Na něj naváže stezka, kterou postavily Vejprnice, a pak část, kterou stavěla Tlučná, odkud půjde dál na Nýřany.
„Všude, kde to je možné, bude stezka asfaltová ve třímetrové šíři, jen asi ve stometrovém úseku, kde se městský pozemek mezi soukromými plochami zužuje, bude jen dvoumetrová,“ řekl Jan Kuneš ze SVSMP, který stavbu připravil. Přibude tam deset javorů.
Nově budovaný 761 metrů dlouhý úsek je součástí systému tzv. plzeňských greenways. „Ty umožňují pohodlný a bezpečný pohyb podél potoků a řek jak pěším, tak cyklistům i jiným uživatelům individuálních prostředků mikromobility,“ uvedla Hájková.
Evžen Kaucký, který stavbu dozoruje, uvedl, že jde o hodně podmáčené místo s menšími tůněmi a prameny, proto bude důležité řádné odvodnění. Stavaři si tam navíc musí vybudovat brod, aby se tam dostali s technikou.
Plzeňské greenways jsou podle cyklokoordinátorky Radky Žákové oblíbené nejen mezi těmi, kteří neradi šlapou do kopce, ale i mezi cyklisty a koloběžkáři, kteří jezdí do práce nebo do školy.
Projekt podpořil evropský operační program IROP. Plzeň letos vybuduje kilometry cyklostezek za 61 milionů korun, což je meziročně o třetinu vyšší suma. Stezky staví zejména v místech, kde je provoz pro cyklisty nebezpečný nebo kde jim umožní lepší a rychlejší spojení.