Článek
Na točně tramvají a autobusů MHD a meziměstské veřejné dopravy vznikne do června 2023 nový objekt s WC, kavárnou, komerčními prostory i místem pro technickou správu. Nástupiště u zastávek tramvaje budou po ukončení prací krytá. Moderní zázemí zkvalitní prostor a zpříjemní cestujícím čekání, řidiči tam najdou komfortní zázemí, řekl dnes ČTK primátor Pavel Šindelář (ODS).
K novému objektu přivede město kanalizaci, vodovod, elektřinu i sdělovací a optické vedení. „Doplníme lavičky a místa k sezení, odpadkové koše a vysadíme tři stromy na větší trojúhelníkové ploše, u níž vniknou štěrkové záhony s trvalkami,“ řekl šéf odboru investic Pavel Grisník.
Velkokapacitní parkoviště P+R ("zaparkuj a jeď") v Kaplířově ulici bylo otevřeno na konci ledna. Má motivovat řidiče, kteří přijíždějí do Plzně, aby tam odstavili vůz a pro cestu po městě využili MHD. Celodenní stání tam přijde na 60 korun a na parkovací lístek lze jezdit celý den v MHD.
Město dále oživuje borskou lokalitu stavbou nedaleké vstupní brány do Borského parku v jeho severozápadním cípu, kde byla do prosince 2019 konečná tramvaje číslo 4. Dominantou se stane prosklený jednopodlažní pavilon s plochou zelenou střechou, dlouhý 80 metrů. Rozdělen bude na část kavárny s půjčovnou sportovních potřeb i kol a na část veřejných toalet. Se stavbou za 29 milionů Kč začala Plzeň v srpnu, hotovo má být do začátku příští letní sezony. Jeden pár kolejí smyčky tam zůstane a okolo nich budou lavičky.
Borský park, největší rekreační plocha ve městě, byl založen v roce 1914 na bývalém vojenském cvičišti. Návrh vypracoval architekt Leopold Batěk, ředitel pražských městských sadů. Později byla plocha rozšířena o lesopark, který lemuje jižní hranici sídliště Bory. V 60. letech 20. století byl na okraji vybudován sportovní areál. Od roku 2006 trvá obnova parku - cest a mobiliáře, výsadba dřevin i květin v centrální části. Pracovníci upravili sportovní a rekreační zařízení pro všechny věkové kategorie. Ročně tam město investuje několik milionů korun, dodal Šindelář.