Hlavní obsah

Plzeň otevřela u autobusového nádraží záchytné parkoviště P+R pro 163 aut

Foto: Unsplash

Ilustrační foto.

Své druhá záchytné parkoviště v režimu P+R otevřela dnes Plzeň. Je u centrálního autobusového nádraží na náměstí Emila Škody a vejde se na něj 163 aut, z toho je sedm míst určeno pro lidi se sníženou pohyblivostí.

Článek

Až do konce února tam budou moci řidiči parkovat zdarma, aby si na novou parkovací plochu zvykli, od 1. února příštího roku bude v provozu závora a bude se platit 60 korun za jeden den parkování. V této ceně je zahrnuta i celodenní jízdenka na MHD, která jinak sama stojí 66 korun, řekl dnes ČTK primátorův náměstek Aleš Tolar (STAN).

Město nechalo za 19,5 milionu korun upravit plochu, kde i dřív auta parkovala. Na část nákladů získal magistrát dotaci EU. Silnice i parkovací plocha mají nový asfaltový povrch. Související rekonstrukce parku zahrnovala úpravu veřejného osvětlení, na parkovišti dělníci udělali závory a dešťovou kanalizace včetně odlučovače ropných látek.Na parkovišti jsou kamery. Na upravené zelené plochy městští zahradníci vysázeli javory, hlohy a jasany a více než 2500 keřů.

„Chceme méně aut v ulicích a průjezdnější Plzeň. Parkoviště P+R je nástrojem, který nám k tomuto cíli výrazně pomáhá. Věřím, že pro řidiče, kteří nemusí jet autem například až do samotného centra města, je oblast náměstí Emila Škody zajímavá,“ řekl primátor Roman Zarzycký (ANO).

Parkoviště má podle Tolara sloužit hlavně řidičům, kteří do Plzně pravidelně dojíždějí. „Stavební úpravou stávajícího parkoviště vzniklo v tomto prostoru o 20 parkovacích míst více. Hlavně v létě řidiči ocení, že tu bylo vysázeno téměř čtyřicet stromů,“ uvedl. Za parkovné včetně celodenní jízdenky řidič zaplatí 60 korun, pokud má na Plzeňské kartě nahrané předplatné pro zónu 001 Plzeň nebo má nárok na bezplatnou přepravu, zaplatí pouze celodenní parkovné 20 korun. Aby se omezilo dlouhodobé stání, za každou noc, kterou auto zůstane na parkovišti, zaplatí řidič 100 korun.

První P+R parkoviště pro více než 300 automobilů otevřelo loni město ve čtvrti Bory v Dobřanské a Kaplířově ulici. Řidiči ho zatím plně nevyužívají a stále hledají bezplatné parkování v jeho okolí, například u úřadu práce, řekl Tolar. Město proto bude muset podle něj uvažovat o tom, že by případně rozšířilo zónu placeného parkování i do těchto lokalit. Podobná je situace i u nového parkoviště na náměstí Emila Škody, kde je poblíž také zatím bezplatná odstavná plocha.

Doporučované