Článek
„Dotace v celkové výši 100 000 korun je určena na grafický návrh, materiál, výrobu a montáž označení. Žádosti přijímá magistrát od 16. dubna do 6. května,“ řekl primátor města Pavel Šindelář (ODS). V případě většího zájmu město peníze přidá.
„Jde o podporu podnikatelů v centru. Říkáme jim: pojďte nad tím s námi přemýšlet a my vám drobně finančně pomůžeme,“ uvedl. Maximální výše dotace je 15.000 korun na jednu provozovnu. Město chce zmapovat zájem živnostníků, řada z nich už podle primátora takhle postupuje samostatně a další se mohou inspirovat.
„Je to jeden z kroků, jak udělat veřejné prostranství přívětivější. Cílem je postupně snižovat vizuální smog, tedy mimo jiné eliminovat křiklavá a například i nevhodně velká a nevhodně umístěná označení na obchodech, provozovnách a podobně,“ řekl Šindelář. Označení řady prodejen není v souladu s manuálem označování provozoven, který připravil útvar koncepce a rozvoje města v květnu 2020. Podle primátora reklama do centra patří, ale musí být důstojná a citlivě umístěná.
Dotace mohou jít na grafický návrh označení, případně i vizuální styl provozovny a na náklady na materiál, výrobu a montáž. Mohou žádat fyzické i právnické osoby, jejichž provozovny jsou v parteru budov (v přízemí do ulice) v centrální oblasti. Dotace se nevztahuje na provozovny v městských objektech, které řeší vzhled prodejen v rámci nájemních smluv.
Výše dotace závisí od délky parteru provozovny, počítá se s 2000 Kč/m, maximálně bude 15.000 korun. Žádosti projdou hodnoticími kritérii a bodovým systémem pro stanovení pořadí jejich vyřizování, pořadí nebude mít vliv na stanovení výše dotace.
Nový dotační program vyplývá z plánu regulace vizuálního smogu, který schválila rada města v říjnu 2020.