Článek
Dalším postupem se asi bude zabývat v březnu zastupitelstvo. Řešit by mělo, zda na třídě Míru zachovat provoz trolejbusů, a pokud ne, zda neodstranit i trakční vedení, řekl ČTK ředitel Dopravního podniku města Pardubic a radní za Sdružení pro Pardubice Tomáš Pelikán.
Všichni, kteří volají po pěší zóně bez drátů a bez sloupů, by si podle Pelikána měli uvědomit, že se během roku mnohokrát objeví na Sukově třídě nebo na křižovatce u zimního stadionu dopravní problémy. „Tohle je jediná alternativa pro všechny páteřní linky, které jedou centrem města. Pokud by neexistovala, bylo by to pro nás a hlavně pro cestující velmi složité. Nikdo nedokáže alternativní trasu nahradit, protože neexistuje,“ uvedl.
Po třídě Míru jezdí poměrně málo spojů. Dopravní podnik tudy vede linku číslo 27 a několik spojů linky číslo 4. Na některých místech a v sousední Sladkovského ulici, kudy trolejbusy jezdí, je poškozená velkoplošná dlažba a město ji bude muset kompletně opravit. „Je otázkou, jestli tam musí zůstat doprava v této omezené míře. Kdyby tam nebyla, mohlo by to zklidnit pěší zónu a mohli bychom omezit i vjezd vozidel nad 3,5 tuny, čímž by dlažba nebyla tak zatěžovaná,“ uvedl náměstek primátora Petr Kvaš (ODS).
Třída Míru byla po rekonstrukci otevřena v dubnu 2015. Opravy plánovalo město čtyři volební období, nakonec na ní v omezené míře trolejbusy zůstaly. Po skončení udržitelnosti zastávkové přístřešky nebo trakční stožáry přejdou do základního jmění dopravního podniku a osvětlení do majetku Služeb města Pardubic.