Článek
Most je stavěný z předpjatého betonu, který má v sobě lana, aby byl odolný proti tahu. Některá lana jsou podle průzkumu z roku 2017 poškozená a je potřeba je vyměnit.
Rekonstrukce bude velmi náročná a na hranici současných technických možností. Předcházet jí bude přeložka inženýrských sítí, které vedou podélně pod chodníky. „Kabely je nutné vyvést mimo staveniště, most je brutálně protkán kabely. Schvalují se smlouvy mezi správci sítí. Jen přeložky sítí činí sumu několik desítek milionů korun,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
Silničáři zatím pracují s dvěma variantami. Jedna z nich počítá pro letošní rok s přeložením sítí a příští rok s výměnou lan. Druhou možností je stihnout všechno v letošním roce. Řidiči budou po celou dobu oprav jezdit po mostních provizoriích. Obousměrný provoz zůstane zachovaný, uvedl Němec. Zavření mostu by podle něj znamenalo značné dopravní komplikace, jezdí přes něj více něž 200 autobusových linek a 22 tisíc aut denně.
Silničáři mají připravenou dokumentaci se stavebním povolením. Chystají se vypsat výběrové řízení se zadávací lhůtou pět měsíců. „Takže stavět by se mohlo na začátku pololetí nebo po něm,“ dodal Němec.
Most pochází z 50. let minulého století. Kraj ho rekonstruoval v letech 2005 a 2006 za 220 milionů korun, nechával opravit betonovou konstrukci mostu. Připravovaná investice se zatím odhaduje na 170 milionů korun.