Článek
Vysoké Mýto na Orlickoústecku pokračuje ve vytyčení podmínek pro využití průmyslových zón na svém území. Mýto v nich nemá významnější pozemky, aby mohlo zástavbu ovlivňovat.
„Chceme, aby součástí územního plánu byly studie, které definují, kde budou ulice, inženýrské sítě a jak velké budou bloky firem,“ uvedl starosta František Jiraský (Nestraníci).
Průmyslová zóna směrem na Litomyšl již existuje, sídlí v ní zatím pouze logistické centrum firmy Šmídl. Druhá zóna na konci města mezi Průmyslovou ulicí a budoucí dálnicí D35 na investora teprve čeká. „Je to takový úzký pás pole, které zbyde a bude obtížně obdělávatelné. Kvůli hlukové zátěži není možné žádné jiné využití než pro průmysl,“ řekl Jiraský. Oblast také navazuje na areál společnosti Iveco a dalších firem.
Lze očekávat, že po dostavbě dálnice D35 v okolí Vysokého Mýta se zájem investorů o pozemky v průmyslových zónách kvůli dobrému dopravnímu napojení zvýší. Podle Ředitelství silnic a dálnic by se v roce 2023 měly začít stavět úseky Ostrov - Vysoké Mýto a Vysoké Mýto - Džbánov, které vytvoří obchvat města. Oba by měly být uvedeny do provozu v roce 2026.