Článek
Dlažba na vozovce nedrží, kýve se, láme, vznikají tam mezery. Pro chodce i cyklisty je úsek nebezpečný. Kvůli tomu se město soudí se stavební firmou Syner, která rekonstrukci v letech 2013 až 2014 dělala. Město hradilo opravu z evropských dotací.
„Je to spletitý příběh. Město se stále soudí s dodavatelem, je spor o příčiny poničené dlažby. Aktuálně je povolaný znalec, je odsouhlasený oběma stranami. Dlažba se hýbe, vykazuje anomálie. Většinou poruchy vycházejí ze spodu, může být špatně navržené podloží,“ řekl Petr Škoda z odboru investic a majetku pardubické radnice.
Úkolem stavební firmy bude odstranit dlažbu a opravit i podloží. „Veškerá dlažba půjde ven, konstrukční vrstvy budeme demolovat, odvážet, případně frézovat, ještě nevím, co tam je. Zpět půjdou nové konstrukční vrstvy, štěrkové vrstvy a navrch 22 centimetrů betonu,“ řekl majitel stavební firmy Rostislav Šindler.
Betonový povrch by měl být tišší a déle vydrží. Zaručuje například i menší náklady na údržbu. Rekonstrukce vozovky bude stát zhruba 6,5 milionu korun.
Stavbaři opraví vozovku od prodejny, v níž dřív bývaly potřeby po kutily, po třídu Míru. Město také spolupracuje s odborníky z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice.
„Chceme posoudit, jak se bude chovat cementobetonový povrch v podmínkách města. Mít jasná data. S odborníky z fakulty jsme vytvořili tým, který bude sledovat opravy a následný provoz,“ řekl Škoda.
Město ještě čeká oprava komunikace na třídě Míru u administrativní budovy Magnum, kde je stejný problém s ničením dlažby. Také tam projíždějí auta a MHD. „Ve Sladkovského ulici se nezničená dlažba vyjme, deponuje a následně použije na rekonstrukci třídy Míru,“ dodal Škoda. Město čeká na stavební povolení.