Článek
Dnes to oznámila firma AFRY. Finanční podmínky kontraktu strany nezveřejnily.
Cílem projektu bude na 16 kilometrů dlouhé dvoukolejné trati navrhnout stavební a technické úpravy k navýšení rychlosti až na 200 km/h. „V záměru projektu navrhneme zrušení všech pěti železničních přejezdů, které mají nahradit nová mimoúrovňová křížení. Prověřovat budeme také statiku všech stávajících 14 mostů,“ uvedl vedoucí oddělení koncepce kolejové dopravy AFRY CZ Martin Vachtl.
Rekonstrukce kromě navýšení rychlostí počítá také s modernizací stanic Moravany a Kostěnice. Ve stanicích by podle Vachtla měly vzniknout nová nástupiště s informačním vybavením a dalšími technickými zařízeními. Stanice budou také přizpůsobeny provozu pod zabezpečovacím zařízením ETCS.
Stanice mají vyhovovat podmínkám a požadavkům pro plynulý provoz pod dohledem ETCS, včetně možnosti provozu nákladních vlaků o délce až 740 metrů. Obecně musí projekt splňovat mnohé další požadavky, například parametry pro provoz nákladní dopravy či zajištění podmínek pro zaměstnance a provozovatele dráhy.