Článek
ŘSD potřebuje mezi Džbánovem a Litomyšlí v první fázi vybudovat přeložky částí silnice I/35. V plánu je také úprava sjezdu ke hřbitovu v Hrušové a výstavba provizorních komunikací.
Územní rozhodnutí na úsek dálnice D35 ze Džbánova do Litomyšle bylo vydané v roce 2019. Letos v červenci bylo vykoupeno 65 procent potřebných pozemků. V srpnu ŘSD vyhlásilo výběrové řízení na zpracovatele zemních prací pro záchranný archeologický výzkum a následně i na samotný průzkum v trase.
Podle informačního letáku ŘSD měří trasa úseku 7,7 kilometru. Zahrnuje devět mostních staveb, z toho dvě přes dálnici, pět kilometrů protihlukových stěn a mimoúrovňovou křižovatku Řídký, která umožní sjet na původní silnici I/35 a pokračovat po ní na Litomyšl nebo Vysoké Mýto. Stavba by měla začít příští rok a být hotová v roce 2027, náklady se odhadují na 3,836 miliardy korun bez DPH.
V Pardubickém kraji je zprovozněn první úsek D35 Opatovice - Časy, navazující část z Časů do Ostrova chce ŘSD otevřít v prosinci. Další výstavba je rozdělena na úseky Ostrov - Vysoké Mýto včetně tunelu Homole, měl by se začít stavět v roce 2023 a otevřít o tři roky později. Navazující část z Vysokého Mýta do Džbánova chtějí silničáři budovat od roku 2023 a do provozu by měla být uvedena v roce 2026. Pracuje se i na přípravě dalších úseků z Litomyšle na východ, celá D35 v Pardubickém kraji by měla být dokončena v roce 2028.