Článek
Na lince v sobotu proto jezdí všechny typy v současnosti provozovaných nízkopodlažních trolejbusů, na mimořádných spojích pak historický trolejbus Škoda 14Tr. „Mimořádné linky jsou oblíbené, je hezké se svézt v historickém voze. Den otevřených dveří dopravního podniku pak plánujeme na 14. května, bude to prezentace našich vozidel i zapůjčených vozů, které u nás nikdy nejezdily,“ řekla mluvčí podniku Jitka Malinská.
Linka 3 měla původně vést jen do točny u průmyslového areálu UMA. Chemické podniky Synthesia a VCHZ a lázeňské město ale úspěšně docílily toho, aby trolejbusy jezdily až do Bohdanče. Podařilo se sehnat materiál a na výstavbě trati se podíleli i lidé z Bohdanče.
První zkušební jízda trolejbusu se uskutečnila 28. prosince 1951. O necelý měsíc později, v neděli 20. ledna 1952, se konalo slavnostní zahájení provozu.
Šest trolejbusů se nejprve seřadilo na Stalinově třídě, dnešní třídě Míru, aby po proslovech a přestřižení pásky vyrazilo za nepříznivého počasí do Bohdanče. Silnice byly zaváté sněhem, takže některé z trolejbusů během cesty utrpěly menší šrámy.
O dva dny později, v úterý 22. ledna 1952, vyjely na novou linku 3 poprvé trolejbusy podle jízdního řádu. Trasa linky tehdy vedla od starého nádraží přes Stalinovu a Švermovu ulici přes Trnovou, Semtín a točnu UMA až do Bohdanče.
Trojebusy Škoda 14Tr, kterým se dnes lidé mohli svést, dodával do Pardubic podnik Škoda Ostrov na Ohří v letech 1986 až 1999. Většinu zbývajících vozů s hranatou karosérií podnik vyřadil v letech 2018 a 2019. Aktuálně má tři, jeden je po generální opravě a jezdí na mimořádných linkách, dva nemodernizované používá pro služební účely.