Článek
Protože rostou náklady, město ho nejspíš postaví na etapy, hledá teď investiční úspory. ČTK to řekl primátor Jan Nadrchal (ANO).
Terminál má obsahovat parkovací dům, autobusové zastávky, bude v části ulice K Vápence, kde vyústí lávka přes železniční koridor. Místo bude spojnicí jižní části města, tedy sídliště Dukla, s vlakovým nádražím.
„Vzhledem k narůstajícím cenám energií a stavebního materiálu by se udělala úspornější varianta. Původně to vycházelo kolem 300 milionů korun, teď by to podle mých odhadů bylo i přes půl miliardy korun,“ řekl Nadrchal.
Město terminál postavit chce, ale chtělo by najít úspory. Parkovací dům s trafostanicí a retenční nádrží má stavět dopravní podnik. Veřejný prostor jako opravu ulice, mobiliář, zálivy pro autobusy nebo kruhový objezd bude dělat magistrát.
„Věřím, že přípravné práce by se daly začít dělat v příštím roce, aby se na podzim mohlo začít. Dopravní podnik se měl zabývat revizí parkovacího domu, že by se nemuselo stavět všech pět pater a střecha, kde se má parkovat, ale třeba jenom tři patra. Stavba by byla připravená na dostavbu,“ řekl Nadrchal.
Podle ředitele dopravního podniku Tomáše Pelikána je potřeba vše přepočítat na současné ceny, náklady na výstavbu i na provoz včetně splátek úvěru. Evropská dotace na parkovací dům bude kolem 100 milionů korun, ne procentní podíl z celkových nákladů.
„Dopravní podnik si bude brát úvěr. Město, tedy představenstvo chce znát provozně-ekonomický model za současných podmínek. A aby případně další patra bylo možné dostavět v budoucnosti, takové je zadání města,“ řekl Pelikán.
Lávka má být hotová na konci příštího roku, staví ji současně s modernizací koridoru Správa železnic. Lávka má ústit schodištěm na ulici a zároveň mít vstup do parkovacího domu, kde má být výtah.
„Na konci příštího roku tam ještě parkovací dům mít nebudeme. Bude se to muset nějak přizpůsobit. Všechny nástupy a sestupy z lávky mají mít bezbariérovou úpravu. Výtah má být součástí parkovacího domu. K té lávce bychom zatím přistavěli výtahovou šachtu,“ řekl Pelikán.