Článek
Zahájení stavby oddalují vysoké náklady na mostní provizorium, které by dočasně překlenulo Labe, aby řidiči místo nemuseli komplikovaně objíždět. Nejnižší cena, která vzešla ze soutěže, je téměř 50 milionů korun, což je nepřijatelné. „Když jsme to vyhodnotili, tak tendr byl na zapůjčení na tři roky. Vyndat z kapsy 50 milionů a v zásadě za tři roky nemít nic, nám nepřipadalo jako dobrý obchodní případ,“ uvedl ředitel SÚS Miroslav Němec.
Silničáři znovu prověřili, zda most ještě vydrží, a soutěž na mostní provizorium se bude opakovat. Dočasná konstrukce bude sloužit jak do začátku stavebních prací, tak po dobu jejich trvání. Nový most by měla stavební firma postavit příští rok. Náklady na výstavbu se odhadují na 160 milionů korun. Pardubický kraj na něj chce získat státní dotaci, mohla by mohla zahrnovat i náklady na mostní provizorium.
Most je navržen s délkou 112 metrů a šířkou 6,5 metru. Výška podhledu nosné konstrukce je nad maximální plavební hladinou, která činí sedm metrů. Plavební prostor bude mít šířku minimálně 40 metrů. Součástí by měla být také lávka pro cyklisty a pěší. Nový most musí splňovat i určité estetické podmínky, protože bude v blízkosti památky UNESCO. Od roku 2019 je na tento prestižní seznam zapsaná krajina pro chov a výcvik ceremoniálních kočárových koní v Kladrubech nad Labem.
Současný most mezi Řečany nad Labem a Kladruby nad Labem slouží od roku 1926. Vzhledem k jeho špatnému stavu je na něm nyní omezena rychlost na 30 kilometrů za hodinu, pro vozidla nad 12 tun platí zákaz vjezdu.