Článek
Obě silnice výrazně uleví obcím od tranzitní dopravy. Stavba obchvatu Kojic začala v září 2021. Navazuje na obchvat Chvaletic na silnici z Přelouče do Kolína vybudovaný již před lety. Původní rozpočet byl 280 milionů korun, z čehož 80 až 85 procent měla uhradit evropská dotace.
Napojení silnice II/322 na mimoúrovňovou křižovatku s D35 u Dašic vytvoří obchvat města. Přes ně nyní směřuje tranzitní doprava na úsek dálnice D35 z Časů do Ostrova otevřený loni v prosinci, už dříve Dašicemi projíždělo asi 3500 aut denně. Téměř tři kilometry dlouhá silnice zahrnuje také náročné přemostění řeky Loučné. Pardubický kraj výstavbu financuje z větší části z peněz, které mu před lety přislíbil stát v memorandu na výstavbu dálničních přivaděčů v celkové výši 2,7 miliardy korun.
Motoristy čekají i další příjemná překvapení. V létě se má po modernizaci za 139 milionů korun otevřít silnice II/343 Vršov – Seč na Chrudimsku , II/315 Hrádek – Ústí nad Orlicí za 87 milionů, II/315 Ústí nad Orlicí – Skuhrov za 112 milionů či II/322 Komárov – napojení na D35 za 32 milionů korun.
Kromě dokončení projektů zahájených v minulých letech Pardubický kraj pro rok 2023 plánuje řadu nových záměrů. Některé z nich by měly začít i skončit ještě letos, například modernizace mostů ve Chvaleticích za 59 milionů, Chocni za 43 milionů či úprava silnice II/366 v části Pohledy - křižovatka s I/43 za 132 milionů korun.
Příští rok by měla být dokončena oprava Wonkova mostu v Pardubicích za 172 milionů korun, která začne letos v létě a potrvá necelý rok. V plánu je také například oprava mostu v Řečanech nad Labem za 269 milionů či modernizace silnice II/337 v úseku z Třemošnice až po hranici kraje za 178 milionů korun. Všechny by měly skončit v roce 2024 stejně jako obchvat Rokytna a Býště ústící na D35, který se začal stavět loni v září.