Článek
Změny pak radnice nejspíš provede v současném volebním období. ČTK to řekl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO).
„Budeme spolupracovat s Dopravní fakultou Jana Pernera. Využijeme akademického potenciálu k tvorbě rezidentního parkování ve městě, a to od centra, kde je už zavedeno, směrem k okrajovým částem,“ řekl Hrabal.
Rezidentní parkování by postupně mělo být v jižní části sídliště Polabiny, na severu sídliště Dukla v oblasti kolem dopravního podniku a pak v okolí ulic Dašická a Na Okrouhlíku. „Letos připravíme zadání, dopravní odborníci nám s tím pomohou, rezidentní parkování v dalších lokalitách chceme zavést v tomto volebním období,“ řekl Hrabal.
Městská rada schválila rozšíření placených parkovacích zón v minulém volebním období. Město musí s pomocí expertů a městských obvodů stanovit ceníky za rezidentní stání a návštěvnické krátkodobé stání a vyznačit parkovací místa podle současných norem. Někde například změní ulice na jednosměrné, aby neubyla parkovacích místa.
„Je to obrovské množství práce, vyzkoušíme si to na menších oblastech, musí se stanovit dopravní značení, přinese to zjednosměrnění některých komunikací,“ řekl zastupitel Petr Kvaš (ODS), který byl v minulém období náměstkem primátora a měl v gesci dopravu.
„V některých částech města je převis aut až 20 procent,“ řekl Kvaš. Motoristé odstaví auta v zónách, kde se ještě neplatí parkované, a pak se například přesunou do centra vozy MHD nebo pěšky, dodal.
„Ulice kolmé na Sakařovu ulici jsou kvůli zaparkovaným autům neprůjezdné. Jediné zatím známé řešení je tam zřídit rezidentní parkování, které lidi, co tam bydlí, výrazně zvýhodní, a zbytku se nabídne forma návštěvnického parkování, aby se počet aut v lokalitě redukoval,“ řekl Kvaš.
Rezidentní parkovací karty si zatím musí kupovat majitelé aut v centru Pardubic, je tam přes 3000 parkovacích míst v několika zónách. Parkování řidičům mají usnadňovat elektronické tabule, které ukazují obsazenost v lokalitách placeného stání.