Článek
Současný most je v havarijním stavu. „Dá se počítat s tím, že vzhledem k současným cenám materiálu, bude cena vyšší. Je nutné počítat také s demolicí současného mostu, která by měla stát více než 14 milionů korun. Předpokládám, že tak, jak si kladly podmínky všechny možné organizace, tak se budou i podílet na vysoké ceně investice,“ řekl náměstek hejtmana Michal Kortyš (ODS).
Ke stavbě mostu a jeho podobě se vyjadřovaly státní instituce, Ředitelství vodních cest, ministerstvo kultury, Povodí Labe a Státní fond dopravní infrastruktury. Současný most má tři pilíře, mezi Řečany nad Labem a Kladruby nad Labem slouží od roku 1926. Vzhledem k jeho špatnému stavu je na něm omezená rychlost na 30 kilometrů za hodinu, pro vozidla nad 12 tun platí zákaz vjezdu.
„Nosná konstrukce je u konce své životnosti z důvodu vysoké koroze betonářské výztuže. Na vlastní stavbu mostu je již vydáno územní rozhodnutí,“ řekl Kortyš. Nový most už nebude mít uprostřed pilíř, na mostě budou chodníky a cyklostezky, čímž se zvýši bezpečnost chodců a cyklistů, dodal Kortyš.
Po dobu stavby mostu kraj potřebuje zachovat spojení přes Labe. „V tuto chvíli proto uvažujeme o nákupu vlastního mostního provizoria, které z dlouhodobého pohledu vychází levněji a jde použít i v případě dalších oprav či staveb mostů,“ řekl Kortyš.
Stavba by mohla být zahájena ve druhé polovině roku 2023. „V současné době je požádáno o vydání stavebního povolení, projektová dokumentace pro provedení stavby bude předána v lednu 2023. Kdy bude stavba zahájena, bude záležet na finančních prostředcích,“ řekl Kortyš.