Článek
ČTK to řekl náměstek pardubického primátora Petr Kvaš (ODS). Práce by neměl zdržet ani odchod několika stavebních dělníků z Ukrajiny do vlasti, kterou napadlo Rusko.
„Stavba už je v takovém stavu rozpracovanosti, že i když se několik Ukrajinců vrátilo domů, termín to neohrožuje. Jediné, co to může zhatit, je to, že by se vrátila zima a nedaly by se dělat živičné povrchy,“ uvedl Kvaš.
Na mostě přes železniční koridor bude také nutno osadit svodidla a zkolaudovat trakční vedení pro trolejbusy. Podle Kvaše se nadjezd otevře zřejmě během Velikonoc. Uzavřený byl od loňského března. Termín dokončení oprav oddálily o několik měsíců závady zjištěné během stavby. Největší zdržení stavby způsobila degradace materiálu pilíře, který stojí mezi železniční tratí Praha - Česká Třebová a jižní spojovací kolejí. Poškozený pilíř se musel odbourat a nahradit pilířem novým.
Oprava mostu způsobuje problémy ve veřejné i osobní dopravě. Vozy MHD měly podle odhadů původně najezdit po objízdných trasách 265.000 kilometrů navíc, kvůli zdržení to ale bude podstatně více.
Nadjezd pochází z roku 1964 a generální opravu zatím dosud nepodstoupil. Propojuje centrum Pardubic s městskou částí Pardubičky, kde je i krajská nemocnice. První překvapení čekalo dělníky při demolici mostních říms, ve kterých byl azbest. Odstranění a likvidace nebezpečného materiálu prodloužilo již v začátcích dobu nutné uzavírky o několik týdnů. Skutečný technický stav mostu odhalil až diagnostický průzkum ložisek a úložných prahů, který bylo možno provést až po zvednutí mostních polí. Ložiska pod deskami mostních polí byla natolik zkorodovaná, že je nebylo možno repasovat.
Město na opravu nadjezdu získalo příslib dotace 216 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Původní náklady na opravy, které se měly pohybovat kolem 240 milionů korun, budou minimálně o 20 milionů vyšší.