Článek
„Podle plánu dnes ukončíme výluku a vlaky budou moct opět jezdit až do Blanska. Kompletně hotovo bude do října. Sanace náspu vrátí traťovou rychlost na 140 kilometrů v hodině, do budoucna umožní zvýšení až na 160 kilometrů v hodině,“ uvedla Správa železnic.
Výluka na koridoru z Brna do České Třebové začala 1. června. Kvůli souběhu s dalšími výlukami na trati byla zavedena náhradní autobusová doprava mezi Brnem a Svitavami.
Poruchy stability železničního náspu v Hradci nad Svitavou začaly už v roce 2010. Nepomohly ani úpravy druhé traťové koleje v roce 2016. Projektanti navrhli vyztužení zeminy pomocí geomříží ukotvených do štěrku. Násep má ochrannou vrstvu pokrytou separační geotextilií a biodegradační rohoží s ornicí a měl by již být stabilní a odolný. Součástí prací je také odvodnění oblasti, výměna železničního svršku, sanace mostu a propustku a úprava trakčního vedení. Náklady dosáhnou téměř 90 milionů korun.