Článek
„Přípravu výstavby zdržela covidová pandemie,“ řekla Naďa Medunová z developerské firmy.
„V první etapě bude brownfield zastavěn polyfunkčním objektem, kde bude obchodní centrum, hotel, kanceláře a prostory pro zdravotnická střediska a wellness. Součástí stavby je i rozšíření komunikace a vytvoření veřejného prostoru,“ uvedla Medunová. V objektu má být i multikino, restaurace či společenský sál. K dispozici bude 1200 parkovacích míst, které ale budou sloužit návštěvníkům centra, nikoliv jako odstavné parkoviště pro cestující na železnici. „Veřejnost nemůže očekávat parkování zadarmo,“ řekla Medunová. Developer zatím čeká na vydání stavebního povolení, podle popisu projektu na jeho webu by se měla budova otevřít ve třetím čtvrtletí roku 2024.
Společnost Redstone Real Estate v roce 2019 zbourala původní stavby lihovaru. Jeho areál využívalo město Pardubice od roku 2014 do května 2019 jako záchytné parkoviště. Lihovar byl v Pardubicích od konce 19. století. V roce 2003 zkrachoval, vydražila ho firma Saler, která výrobu ukončila, její hlavní činností byl pronájem nemovitostí.
V druhé etapě developer plánuje na místě sousedního autobusového nádraží vedle plochy po lihovaru výstavbu tří domů se 198 byty o jednom až čtyřech pokojích. Kvůli chystanému zrušení nádraží chce město postavit vedle železničního nádraží terminál B, kde budou zastavovat linkové autobusy. Bude nutné také zbourat část bytového domu stojícího mezi nádražím a terminálem. Nové autobusové nádraží chce město začít stavět na jaře, má vybranou stavební firmu. Za investici zaplatí 129 milionů korun, 100 milionů korun bude z evropských dotací. Naváže na terminál městské hromadné dopravy, který už u nádraží stojí.