Článek
Ceny jízdného letos podnik zvyšovat nebude, o změnách se dá podle ředitele uvažovat nejdříve v prvním čtvrtletí příštího roku. „Nechci dělat poplašné scénáře. Město chce udržet co nejvíc výkonů ve městě. Třeba proto řekne, že všechny ty Živanice, Úhřetické Lhoty, Staré Mateřovi, Dříteče, Sezemice jezdit nemusíme. Nebo nám obce budou muset dát dvakrát tolik peněz, ale je otázka, jestli na to budou mít,“ uvedl ředitel podniku Tomáš Pelikán.
Podnik dostává na ztrátový provoz městské hromadné dopravy od města kompenzace, letos je to 226 milionů korun. Příští rok možná bude podle Pelikána potřeba podle vývoje cen elektřiny a plynu 140 až 210 milionů korun navíc. „Naše služba může až dvojnásobně zdražit. Máme mít připravené tři scénáře rozsahu úspor, od lehké kosmetické úpravy až po razantnější,“ řekl Pelikán.
Dopravní podnik má 25 autobusů na stlačený zemní plyn, na naftu jezdí 50 autobusů. K tomu je vozovém parku 60 trolejbusů. Energie na příští rok podnik koupené nemá, čeká mimo jiné na středeční vládní rozhodnutí, které má zmírnit energetickou krizi. „Také musíme počítat s nárůstem mezd, rostou ceny náhradních dílů, jsou o 20 až 30 procent vyšší. Létají v tom miliony korun,“ řekl Pelikán.
Už od září jezdí autobusy a trolejbusy na páteřních linkách v delším dvanáctiminutovém intervalu, místo desetiminutového. Podnik totiž nemá dost řidičů.