Článek
„Rozhodnutí o stavebním povolení je již pravomocné,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Úsek bude dlouhý 11,7 kilometru a ještě pokračuje majetkoprávní příprava. Silničáři také připravují výběrové řízení na zhotovitele stavby. Chtějí ho vypsat ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Na budoucím úseku dálnice mezitím začal v polovině března záchranný archeologický výzkum. Archeologové tam budou pracovat do dubna příštího roku, uvedla mluvčí ŘSD Petra Drkulová.
Dálnice povede v blízkosti silnice I/35. Úsek bude mít sedm mostů na dálnici, čtyři nad ní. Vznikne nový železniční most na koridoru Česká Třebová - Brno. Motoristé budou jezdit přes dvě mimoúrovňové křižovatky, stavební firma postaví dva ekodukty pro migraci zvířat. Bude také nutné přeložit množství úseků větších a menších silnic a polních cest.
Náklady silničáři předběžně odhadují na 4,34 miliardy korun bez DPH. Úsek má být hotový v roce 2026.
V Pardubickém kraji je v provozu první úsek dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů od sklonku loňského roku. Navazující část do Ostrova by měla být v provozu koncem tohoto roku. Další části směrem na východ jsou v přípravě, úseky Ostrov - Vysoké Mýto a Vysoké Mýto - Džbánov plánují silničáři otevřít v roce 2026. Následovat budou patrně v roce 2027 úseky Džbánov - Litomyšl a Litomyšl - Janov a z Opatovce do Starého Města řidiči budou jezdit nejspíš v roce 2028.