Článek
Nový jízdní řád bude platit od 14. prosince. „V polovině příštího roku bude zároveň dokončena dodávka 27 elektrických jednotek RegioPanter. Tato moderní vozidla zajistí společně se třemi podobnými jednotkami z předchozí série provoz na všech elektrifikovaných tratích v regionu,“ sdělil dnes ČTK mluvčí ČD Petr Pošta.
V jízdním řádu pro rok 2024 je podle Pošty meziročně zvýšen rozsah vlakové dopravy na území Olomouckého kraje, vlaky najedou o zhruba 200 tisíc kilometrů víc. „ČD budou v regionu zajišťovat průměrně 476 regionálních vlaků v pracovní dny a 350 regionálních vlaků o víkendech,“ uvedl Pošta.
ČD v pracovní dny zavedou nové spěšné vlaky z Velkých Losin do Olomouce a zpět, což byl požadavek Olomouckého kraje. Ráno pojedou dva vlakové spoje z Velkých Losin do Olomouce, odpoledne pojede vlak v opačném směru z Olomouce do Velkých Losin.
Všechny spěšné vlaky ze stanice Zábřeh na Moravě do Jeseníku budou posíleny o další vůz s kapacitou 80 míst k sezení. V těchto vlacích budou moci cestující přepravit až 18 jízdních kol. V první polovině roku 2024 bude dokončena obměna dosud provozovaných elektrických jednotek za nové třívozové jednotky RegioPanter na lince z Olomouce a Přerova do Hranic na Moravě a Vsetína.
Příští rok je naplánována oprava Jezernických viaduktů nedaleko Hranic na Přerovsku, což zkomplikuje provoz vlaků mezi stanicemi Lipník nad Bečvou a Hranice na Moravě. „Po dobu trvání náročné stavební činnosti budou regionální osobní vlaky nahrazeny autobusy v úseku z Lipníka nad Bečvou do Hranic na Moravu,“ upozornil Pošta.
Regionální vlaky jsou součástí Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje, který loni evidoval v linkových autobusech, vlacích a vozidlech MHD 57,961 milionu cestujících, meziročně o 43 procent více. Loňský počet cestujících překonal i předcovidový rok 2019, kdy krajský dopravní systém využilo 42,066 milionu lidí. V letech 2020 a 2021 počet cestujících kvůli pandemii koronaviru a preventivním opatřením výrazně klesl.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje pokrývá svými 131 tarifními zónami všech 402 obcí na území Olomouckého kraje a příhraniční oblasti s Pardubickým, Jihomoravským, Zlínským a Moravskoslezským krajem. Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje dostal loni na zajištění dopravní obslužnosti od krajské samosprávy příspěvek 1,532 miliardy korun a od měst a obcí dalších 181 milionů korun.