Článek
Investice vyšla na 32 milionů korun, její součástí byl i nový tunel pod železniční tratí. Šlo o jediný způsob, jak se vyhnout důležitému železničnímu koridoru.
„Při řešení tunelu byla použita technologie, která se do té doby nikde v Česku nerealizovala. Už z toho vyplývá, že šlo o poměrně náročný projekt jak na realizaci, tak i na pozdější administraci,“ uvedla místostarostka Červenky Renata Dvořáková. Obec na stavbu stezky využila evropských dotací, ze svého rozpočtu investovala 2,5 milionu korun. Kraj přispěl třemi miliony.
Obdobný tubus pod železniční tratí je vybudován také pod železniční tratí v přerovské části Předmostí. Stavebníci jej dokončili již loni v březnu, cyklisté se však tudy dosud neprojeli - využít jej budou moci až po dokončení navazující cyklostezky. Její stavbu však oddálila chyba projektanta, naposledy s jejím dokončením město počítalo letos na podzim. Vybudování cyklopodjezdu pod železniční tratí město plánovalo osm let, příležitost k této stavbě dala nakonec rekonstrukce samotné železniční tratě. Stavba vyšla na více než 13 milionů korun, město na ni získalo maximální dotaci 85 procent.