Článek
Na síti X to oznámil ředitel ŘSD Radek Mátl. Zprovoznění tohoto 3,2 kilometru dlouhého úseku dálnice D35 je naplánováno na rok 2026. Díky této dopravní stavbě by se měly přestat tvořit dlouhé kolony před okružní křižovatkou u hypermarketu Globus na západním okraji města.
Zakázku na stavbu poslední části obchvatu Olomouce získalo sdružení firem Eurovia CS a M-Silnice, které zvítězilo ve výběrovém řízení s nabídnutou cenou 838 milionů korun. ŘSD se sdružením podle Mátla uzavřelo smlouvu o dílo. Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci a stavbaři od loňského podzimu připravují území v trase poslední části obchvatu. Nový dálniční úsek se na obou koncích připojí na dálnici D35. Součástí stavby je nová mimoúrovňová křižovatka u Křelova.
Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce dlouho komplikovaly spory o vedení trasy v katastru Křelova. Kvůli změně zákona bylo nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Poslední úsek dálničního obchvatu je součástí dálnice D35. Takzvaná západní tangenta spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou obchvatu. Stavba téměř 15 kilometrů dlouhé jižní části obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003 a stála 4,9 miliardy korun.