Článek
Objezd odpovídá všem parametrům, za jeho poškozením stojí pouze nepozornost řidičů kamionů. Současný kruhový objezd je na místě dočasně, v další etapě stavby průtahu městem jej nahradí velká okružní křižovatka, jde však o horizont několika let.
Křižovatku nechalo město přestavět na konci dubna, vyřešit se tak měl komplikovaný průjezd tímto místem. První kamion do něj narazil hned v den uvedení do provozu. Řidič z Polska tehdy shrnul betonové zábrany, policie celkovou škodu vyčíslila na čtvrt milionu korun. Poslední nehoda se odehrála minulý týden. „Bezpečnost objezdu jsme testovali, sám jsem to projel s řidičem nákladní soupravy. Kruhový objezd je schválen, projektoval jej dopravní inženýr, má všechny náležitosti. Stojí za tím pouze nepozornost řidičů, kteří se nevěnují řízení,“ uvedl přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).
Opravy místa zajišťují Technické služby města Přerova, jen jejich práce při opravách vyšla dosud na zhruba 100.000 korun. „Rondel byl poškozen již třináctkrát, poslední nehoda se stala minulý týden ve čtvrtek. Všichni jsme čekali, zda to přežije víkend. Přežilo, takže poslední provizorní oprava nějakým způsobem možná zafungovala, uvidíme, zda to vydrží dál,“ řekl dnes ČTK technicko-provozní náměstek Tomáš Lolek. I z jeho pohledu je to pouze o nepozornosti řidičů. „Je to opravdu nepozorností a nevyježděností řidičů bez zkušeností. Často tam bourají mladí lidé zejména polské a rumunské národnosti. Profesionálové, kteří umí ovládat ten dlouhý kolos, nemají s projetím této křižovatky problém. Věřím tomu, že je naprojektována správně,“ doplnil Lolek.
Kruhový objezd stojí na silnici první třídy, kamiony tam přitom jezdit nemohou - průjezd Přerovem vozidly nad 12 tun je stále zakázán, pokud nejde o nakládku nebo vykládku. Přesto místem projedou denně stovky nákladních vozidel. Průjezd kamionů ve městě pokutuje městská policie. „Problém je ten, že v Přerově není místo, kde by se dalo odstavit třeba deset kamionů za sebou, takže se zastaví jeden nebo dva a dalších deset projede. Legislativa navíc umožňuje policistům uložit blokovou pokutu maximálně 2000 korun,“ podotkl radní.
I přes potíže s opravami kruhového objezdu bylo podle Navrátila řešení z hlediska bezpečnosti a plynulosti správné. „Za posledních několik let se na původní křižovatce staly desítky nehod včetně zranění. Od té doby, co okružní křižovatka vznikla, se zde nikdo nezranil. Provoz je přitom rozhodně silnější než v předchozích letech, neboť ze severu i z jihu sem vede dálnice,“ dodal radní.